Monday, July 18, 2016

לחבב את ברק אובמה




חבר ביקש ממני הבוקר לעשות לייק לעמוד של נשיא ארה״ב ברק אובמה. הרעיון הפייסבוקי הזה של חיבוב פוליטיקאי, או כל סלב אחר לוקח את המופרכות של הרשת החברתית לגבהים חדשים. אבל כיון שבזמן מסוים בחיי היתה לי הזדמנות אמיתית לגבש דעה על ברק אובמה החלטתי לעשות לייק לעמוד שלו ולשתף את המאמר האישי שכתבתי על אותו ארוע.
כשנסעתי לשיקגו כדי לסייר בבתים השונים שתכנן פרנק לויד רייט ברחבי העיר, בעלי הזכיר לי לקחת מצלמה. מאז שעברנו לאיובה סיטי מאד רציתי לבקר בבתים האלו, ואיובה סיטי מרוחקת רק 4 שעות משיקגו. אבל כאמא לשתי פעוטות שיקגו היתה יעד לא מושג. עד שיום קיץ אחד חברה שלי הציעה שנסע יחד לשיקגו ונשהה בדירתה של חברה שלה שילה שהגיעה לקיץ לעיר ושוהה אצל החבר שלה שלאחרונה קיבל עבודה בשיקגו.
מאד התלהבתי, וזמן קצר אחר כך שמנו את פעמינו לשיקגו. בעלי היה בחופש והתאפשר לו לטפל בבנות. בדרך לשם חברתי סיפרה לי מעט על המארח שלנו. הוא סיים את לימודי המשפטים ועבד בשיקגו בקהילה. לא חשבתי יותר מידי עליו, בגלל השם העברי שלו הנחתי שהוא ישראלי.
כשהגענו לדירה הבנתי שטעיתי, למרות שמו ברק לא היה ישראלי. בוודאי ברור לכם שהבחור הצעיר, המארח שלנו, שאת שם משפחתו לא ידעתי עד הרבה יותר מאוחר, היה ברק אובמה.
ברק לחץ את ידי באדיבות ובאופן די רשמי. היה מאד יפה מצידו להזמין אותנו להתארח בדירתו, אבל זה כל מה שזה היה. הוא לא חיפש חברים חדשים. במשך היומיים ששהינו אצלו לא התקיימה בינינו שום שיחה אישית. אני זוכרת בבירור שהיה מאד מרוכז בענייניו הוא.
אנשים שפגשו את הנשיא ביל קלינטון מספרים שאפילו בפגישה קצרצרה הוא עשה רושם של אדם חם ואנושי, כשהגיע להלוויה של יצחק רבין הוא לחץ  ידיים של אלפי אנשים. רבים דיווחו שאפילו בלחיצת היד הוא הצליח לגרום להם להרגיש משהו מיוחד.
זאת לא היתה ההרגשה שהיתה לי עם ברק הצעיר. ב1985 הייתי כבר בת 30 והוא היה רק בן 24. בשלב הזה בחיים זה הבדל עצום. בנוסף נסיבות החיים שלנו היו שונות בתכלית. הוא פצח בקרירה ציבורית, ואני הייתי ״רק אמא״ כלומר לא היתה לי שום קריירה.
אינני יכולה לומר שידעתי כבר אז שברק יגיע רחוק, אבל מבחינתי אדם שמצד אחד הוא מכניס אורחים  אורחים אך מצד שני לא מבזבז זמן מיותר לחברת איתם, קרוץ מחומר אחר.
חוץ מלחיצת היד בתחילת הביקור, אין לי מה לדווח. אבל אולי העדר הרגע האישי יכול לגלות משהו על אופיו של אדם.
כפי שבעלי הציע לקחתי איתי מצלמה, וצילמתי כמה תמונות של הבתים של פרנק לויד רייט בשיקגו. אך אף תמונה של ברק או של הביקור אצלו.
בדקתי עכשיו שוב כמעט חמישי מליון איש מחבבים את העמוד של ברק אובמה. ב85 מרק צוקרברג היה ילד קטן, אך נראה לי שפייסבוק עם החברים הוירטואלים הומצא במיוחד לאדם עם האופי של ברק אובמה

No comments:

Post a Comment